سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]

در انتصاب مشایی به معاونت اولی تجدیدنظری صورت نمیگیرد

خبرگزاری فارس: مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور تأکید کرد: در انتصاب مشایی به معاونت اول رئیس‌جمهور تجدیدنظری صورت نخواهد گرفت.
آقای ثمره هاشمی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از بینندگان در خصوص خبر استعفای معاون اول رئیس جمهور این خبر را تکذیب کرده و در پاسخ به این سئوال که اعتراضاتی که از سوی اقشار مختلف جامعه به انتصاب برخی از افراد از جمله معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته از سوی احمدی‌نژاد با چه واکنشی مواجه خواهد شد و آیا احتمال تجدید نظر در این انتصاب وجود دارد گفت: بالاخره اینطور نیست که هر دولتی و رئیس جمهوری بخواهد اعضای دولت و معاونین و مشاورین خود را انتخاب کند اعتراضی وجود نداشته باشد. برای همه انتصابات عده‌ای مخالفند وعده ای موافق. در مجلس هم زمان رای گیری برای اخذ رای اعتماد ممکن است یک وزیر با مخالفت 100 نمایند ه مواجه شود ولی بالاخره رای اعتماد می گیرد.
اما در مورد آقای مشایی وی بیش از هر کسی با رئیس جمهور کار کرده است. قبل از اینکه آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران شوند آنها با همکاری داشته اند و در دوران شهرداری هم ایشان معاون فرهنگی شهردار بوده و کارهای زیادی انجام داده است. بعد از آن هم بعنوان معاون رئیس جمهور در امر گردشگری ومیراث فرهنگی اقدامات وتعاملات خارجی زیادی بویژه با ایرانیان خارج کشور داشته است و سفرهای زیادی در این خصوص انجام داده اند. همه این تجربیات وتعاملات وشناختی که شخص آقای رئیس جمهور از ایشان داشته اند نشان داد که ایشان میتوانند در سمت معاون اول رئیس جمهوری موفق تر باشند. بنده خودم فکر می کنم که ایشان در این سمت می توانند موفق تر باشند وکارها را بهتر جمع وجور خواهند کرد. در واقع مسئولیت ایشان پیگیری مصوبات دولت وکمیسیون های حاشیه‌ای دولت و انجام وظایف رئیس جمهور در غیاب ایشان است. بنابراین می‌توان گفت ایشان تجربه کاری دارند و معتمد مردم ایران هستند. مردم به رئیس‌جمهور رای داده اند واعتماد کرده اند و رئیس جمهور هم به آقای مشایی اعتماد دارند . من یک دلیل روشن و قاطع که برخی ارائه بدهند تا امکان انتصاب ایشان به معاون اولی فراهم نشود ندیدم. حال ممکن است برخی بگویند که ایشان در برخی اظهارات خود اشتباه کرده‌اند؛ خوب هر کسی ممکن است اشتباه کند ولی این مغایرتی با خط مشی فکری و انقلابی و زهد و پاکی و ساده‌زیستی ایشان ندارد. با این توضیحات فکر می‌کنم اینقدر مخالفت ها منطبق بر حجت ها ودلائل روشن نیست که موجب تجدید نظر در انتصاب ایشان شود. وی در مورد صحت وسقم برخی اخبار از جمله اعتراض 50 عضو مجلس خبرگان به این انتصاب ابراز تردید کرد و گفت در این تصمیم تجدیدنظری صورت نخواهد گرفت .

متن کامل خبر " کلیک کنید "
تاریخ خبر 30/4/88

خب همانطور که تاریخ خبر رو می بینید این خبر مربوط میشه به سه روز پس از حکم عزل مشایی که از طرف مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد ابلاغ شده ، به گفته آقای رحماندوست مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور نامه مقام معظم رهبری در تاریخ 29/4/88 به آقای احمدی نژاد ابلاغ شده است ، که این دیگه حداکثر زمان هست ، خب پس وقتی آقای رحماندوست جریان حکم عزل رو میدونه ، آقای ثمره هاشمی چطور اطلاع از این امر ندارند و میان با این شجاعت میگن در انتصاب مشایی به معاونت اولی تجدیدنظری صورت نمی‌گیرد ؟

ایشون در فرمایشاتشون می فرمایند که برای همه انتصابات عده‌ای مخالفند ، بله درسته ، ولی ببینیم که چه کسانی در انتصاب آقای مشایی مخالفت می کنند ، ( گزیده ای از اعتراضات به  انتخاب آقای مشایی به معاونت اولی در مطالب پیش گذشت از جمله اعتراض حضرت آیت الله مکارم شیرازی ) ولی این که دیگه عده ای نیست ، حاکم شرعه ، ولی فقیهه،! ولی فقیه اومده حکم عزل شخصی رو داده بعد شما میاین میگین اون فرد به هیچ وجه عزل نمیشه ؟ خیلی دوست دارم که بگم حتما شما اطلاعی از حکم رهبری نداشتید ولی خب اونجوری باز برای شما بد میشه که چطور ممکنه اطلاع نداشته باشید ، با وجود اینکه آقای رحماندوست اطلاع دارند از جریان و ایشون در خبرگزاری ها اعلام کردند که حکم عزل مشایی از طرف رهبر معظم انقلاب صادر شده، شما میایید این حرف رو میزنید ؟ و اگر اطلاع داشتید از حکم عزل و این حرف رو زدید وای بر شما !

و در مورد فرمایش دیگشون که فرمودند آقای مشایی معتمد مرد ایران هستند، عرض میکنم ، آقای ثمره هاشمی این حرفتون رو با چه ملاکی می فرمایید ؟ اعتماد افراطی آقای احمدی نژاد به ایشون دلیل بر اعتماد مردم هست ؟
یا شما حقیقت رو نمیبینید یا کتمان می کنید ،با این اقدامات اقای مشایی که اعتراضات علما و بزرگان و نمایندگان مردم رو در پی داشت، و نهادهای دانشجویی و نهادهای مردمی اعتراض میکردند و دادشون به هوا می رفت ، چطور می فرمایید مردم به ایشون اعتماد دارند ؟ مگر مردم طابع علماء و نمایندگان نیستند ؟ علماء و مراجع که روی خوشی به آقای مشایی نشون ندادند . از مردم خرج نکنید .


» نظر