سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون از کارى ترسى بدان درشو ، که خود را سخت پاییدن دشوارتر تا در نشدن در کار و ترسیدن . [نهج البلاغه]

حضور آقای مشایی در مراسم رقص یا به قول خودشان هنر نمایی

جریان این مراسم رقص از این قرار هست که مشایی در سال اول تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه‌ای در کشور ترکیه حضور یافت که در آن رقاصه‌ها به پایکوبی می‌پرداختند. فیلمی که از این مجلس در زمستان سال 1385 منتشر شد، مشایی را در مجلس رقصی در افتتاحیه اجلاس گردشگری کشورهای اسلامی در ترکیه نشان می‌داد. زمان فیلم یک ساعت و 5 دقیقه و 26 ثانیه بود. یک دقیقه و 40 ثانیه پس از آغاز مراسم، در این فیلم رقص زنان آغاز می‌شود و تا 13 دقیقه و 30 ثانیه، سه رقص جداگانه برگزار شد.

 در حین شکایت مشایی از دو نماینده مجلس بر سر طرح این موضوع، از سوی مشایی اعلام شد که فیلم مونتاژ شده ‌است ولی سعید ابوطالب نماینده مجلس ضمن تکذیب آن اعلام کرد که یک شرکت ترکیه‌ای این فیلم را تهیه کرده و آن را برای خبرنگاران، عکاسان و شرکت‌های گردشگری حاضر در یک جشنواره در حاشیه اجلاس وزرای اقتصادی کشورهای اسلامی ارسال کرده‌است.

مشایی این فیلم را که تصاویر گزینش شده از یک مجلس دو ساعته دانست و افزود: «مجلس رسمی بوده و لهو لعب هم نداشته. ضمن اینکه رقص نبوده و از دیدگاه بسیاری هنر است و آنها بر خلاف ما آن را حرام نمی‌دانند.» درسال ???? در مقاله‌ای درسایت شخصی رحیم‌مشایی در پاسخ به انتقادات از این اقدام مشایی عنوان شد که: «در صورتی که آنچنان صحنه‌هایی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی قطر با حضور آقای احمدی‌نژاد نیز انجام شد، پس چرا تنها مشایی باید برای شرکت در چنین جلسه‌ای مورد سؤال و انتقاد قرار گیرد؟»

 

خبرگزاری فارس :یک منبع نزدیک به دولت: فیلم منتسب به رحیم مشایی مونتاژ شده است " متن کامل خبر " !

سعید ابوطالب نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات یک منبع نزدیک به دولت مبنی بر این که «فیلم منتسب به رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مونتاژ شده است»، گفت: من خودم فیلمسازم. می توانم تشخیص دهم این فیلم مونتاژ است یا نه .متاسفانه در اصالت فیلم هیچ تردیدی نیست و این فیلم به کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شده که در آنجا مورد بررسی دقیق قرار گرفت."
متن کامل خبر "

مشایی در متن شکایت از ابوطالب و افروغ:اجرای رقص در میان برنامه ناگهانی بود ! " متن کامل خبر "

خبرگزاری فارس: اسفندیار رحیم مشایی در متن شکایت خود از آقایان سعید ابوطالب و عماد افروغ نوشت: اجرای رقص در میان برنامه رسمی که در آن حضور داشتم ناگهانی بود و پس از آن مجلس را ترک کردم.

"اینم عکس اون مجلس که آقای مشایی رو توش غافلگیر کردن !!."

 

اینم مصاحبه خبر گزاری فارس با مشایی بعد از این جریانمتن این گفتگو به شرح ذیل است:

فارس: درباره انتشار ‌فیلم توضیح می‌دهید؟

رحیم مشایی: به من تهمت زدند پای تهمت هم باید بایستند.

فارس: سجادپور، معاون شما تأیید کرده مجلس رقص بوده است؟

مشایی:مجلس رقص یعنی چی؟ در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه، یک برنامه هنری داشتند که رقص بود کسی این را منکر نشده، رقص در خیلی جاها اتفاق می‌افتد برای خیلی‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد ما با رقص موافق نیستیم، وقتی هم می‌رقصند در ادامه حضور نداریم.

فارس: در فیلمی که منتشر شده شما در زمان رقص، حضور دارید؟

مشایی:من اول آن هستم ولی نمی‌دانستم که چیه. همان موقع دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی هم کنار من نشسته بود، مجلس لهو و لعب خصوصی که نبود.

فارس: اصرار دارید فیلم مونتاژ است؟

مشایی:نه خیر، این فیلم یک تکه‌ای است که من هم اول آن هستم و به آن آقای دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی اعتراض کردم و گفتم این اسلامی نیست، اتفاقاً سجاد‌پور هم به آن در مصاحبه اشاره کرده، من گفتم «NO ISLAMIC»، لازم هم بود در ادامه هم نباشیم، گفته‌اند رایزن فرهنگی به من گفته نروم و من رفتم داخل مجلس، فیلمی که خودشان پخش کرده‌اند سرکنسول من همراهم است، اینها در دادگاه، جواب می‌دهند، مشکلی نیست.

فارس: فقط از افروغ و ابوطالب شکایت کرده‌اید؟

مشایی:بله! فعلاً از این دو فرد است ‌بعداً ‌افراد‌ پشت پرده هستند.

فارس: پشت پرده‌ای‌ها چه کسانی هستند؟

مشایی:حالا می‌آیند روی پرده.

فارس: فکر می‌کنید چرا بعد از یک سال از گذشت این مراسم، این قضیه مطرح می‌شود؟

مشایی:این سوال جواب در خودش است.

فارس: ما جواب را نمی‌دانیم.

مشایی:شما می‌دانید ولی از زبان من می‌خواهید، کار آن‌ها یک کار کاملاً طراحی شده بود برای تخریب دولت و چون گردشگری خوب درخشیده اینها ناراحت هستند، گفتند با یک تیر دو نشان بزنیم هم این حوزه را که درخشش دارد خراب کنیم هم از اینجا هم دولت را بزنیم و اینها غوغا‌سالاری کردند و اول گفتند ما حرف‌های کارشناسی داریم و ضعف مدیریت وجود دارد ولی چون اینها ضعف استدلال داشتند و در بحث کارشناسی بسیار ضعیف هستند، آمدند غوغاسالاری کنند یک فیلمی که خودشان می‌گویند که یک سال روی اینترنت است که دیگر افشاگری نمی‌خواهد اما اینها می‌خواستند یک فضای ناسالمی را درست کنند و برخی از افراد مطلع را هم تحت تأثیر قرار دهند و فرصت ندهند تا ما بتوانیم اطلاع‌‌رسانی خوبی داشته باشیم، خداوند هم کمک ما می‌کند.

فارس: می‌گویند در جلسه کسی در حد سمت شما وجود نداشته است؟

مشایی:این دروغ است اولاً آن جا چند وزیر حضور داشته و بعد دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی هم که از حد وزیر هم بالاتر است کنار من نشسته است، اینها اینقدر دستپاچه بودند و اینقدر در این کار کم حافظه شده‌اند، چون کار غیرخدایی باشد و از جنس فساد باشد همین است حافظه آدم خراب می‌شود اینها حداقل نگاه نکردند کسی که کنار من نشسته، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی است در آن مراسم ایشان سخنرانی کرده اصلاً در تابلو نگاه کنید نوشته است این توریسم کشورهای اسلامی است بعد می‌گویند جلسه غیررسمی بوده بعد گفتند من رفتم روبان پاره کردم معنی‌اش این است که او را به عنوان یک مسئول دعوت کردند. پس بله جلسه رسمی است و بنده روبان پاره کردم و همان موقع هم شهردار استانبول کنار من بوده است ما با هم رفتیم و این افتخار را به ایران دادند که ایران، روبان را پاره کند و نمایشگاه را افتتاح کند.

فارس: وزرای کدام کشورها حضور داشتند؟

مشایی:یادم نیست ولی دو سه تا از وزرا بودند، برای دادستانی مفصل نوشتم که این یکی از بخش‌های اجلاس کمیته دایمی همکاری‌های اقتصادی بازرگانی سازمان کنفرانس اسلامی است، 21 وزیر در آن جا شرکت داشتند از 51 کشور نماینده داشتند بند 9 آن گردشگری است در همین اجلاس تصویب کردند که اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در آذربایجان برگزار شود که امسال برگزار شد.

فارس: سجاد‌پور گفته شما اتفاقی به این نمایشگاه رفتید؟

مشایی:نه! ایشان اینطور نگفتند و اینطور هم نیست من دعوت شدم من به دعوت وزیر فرهنگ ترکیه رفتم و مهمان ویژه ایشان بودم و هزینه اقامت بنده هم با ایشان بود ایشان خودش دستش شکسته بود و در آنکارا ماند و ایران هم که آمد از بنده عذرخواهی کرد که نتوانسته بود بیاید.

فارس: شکایت را تا کجا پیگیری می‌کنید؟

مشایی:تا آخر، تا وقتی که آقایان بیایند بگویند ما خطا کردیم و اشتباه کردیم و این طور نبوده و همه ملت بدانند همین غوغا‌سالاری را که کردند همین را جبران کنند.

فارس: آنها می‌گویند چیزهایی هست که تا الآن نگفتند و می‌خواهند افشا کنند.

مشایی:بیایند بگویند.

ـ چرا در این مدت سکوت خبری داشتید؟

چیزی نبوده که من صحبت کنم توطئه‌ای بوده که می‌دانستم و تا اتفاق نیفتاده بود من چه بگویم کسی از من قبول نمی‌کرد الان معلوم شده، دم خروس پیداست.

ـ چه توطئه‌‌ای؟ به افکار عمومی بگویید.

توطئه تخریب دولت توسط یک گروه پشت پرده طراح و یک گروه معرکه‌گردان کم‌ظرفیت.

ـ آنها معتقدند با دولت همراه هستند؟

خیلی‌ها مدعی اصولگرایی هستند.

ـ مگر می شود مجلس مقابل دولت باشد؟

آن‌ها اصلاً مجلس نیستند چند نفر آدم هستند که هیچ ربطی به مجلس ندارد. اتفاقاً این جزو توطئه‌ای بود که اینها می‌خواستند وانمود کنند که مجلس در برابر دولت است. اینها توطئه اینهاست ربطی به مجلس ندارد.

ـ شما از دو نماینده مجلس شکایت کردید؟

من از دو نفر شکایت کردم.

ـ اینها نماینده مجلس هستند؟‌

باشند، هرکس که می‌خواهند باشند. مهم نیست که چه کاره هستند. یعنی اگر یک نفر از نماینده مجلس شکایت کرده یعنی از مجلس شکایت کرده است؟‌

ـ اگر کسی از شما شکایت کند از یک مقام دولتی شکایت کرده؟

از یک نماینده مجلس و یک مقام دولتی شکایت کردی اشکالی ندارد اما اگر از یک مقام دولتی شکایت شد یعنی از دولت شکایت شده است؟

ـ از جایگاه حقوقی آن‌ها شکایت ندارید؟

نه‌، نه‌! من چه کار دارم دو نفر آدم هستند که با غوغا‌سالاری می‌خواستند یک عده آدم را در مجلس با خودشان هماهنگ کنند که موفق نشدند.

ـ اما آنها از همین جایگاه حقوقی وارد شدند؟

نه! جایگاه حقوقی روش خاص خودش را دارد اما این که نماینده مجلس برود سی دی را بدهد به کسی که در سایت اینترنتی بگذارد که کار نماینده مجلس و مجلس نیست چه ربطی به نمایندگان محترم دارد.

ـ اینها به عنوان نماینده این کار را انجام دادند.

از همه نمایندگان بپرسید که آیا می‌پذیرند یک نماینده مجلس سی‌دی به سایت بدهد برای تخریب یک آدم با دروغ و کلک کدام نماینده مجلس این را می‌پذیرد شما یک نماینده مجلس پیدا می‌کنید که این را تأیید کند.

ـ شما از طرفی می‌گویید فیلم مونتاژ نبوده بعد می‌گویید اینها دروغ را منتشر کردند؟

بله! دروغشان این بوده که از یک مجموعه یک برنامه افتتاحیه فقط رقص را در آوردند و اینکه بنده در اول برنامه بودم را به معنای ماندن تا پایان تلقی کردند بعد اعلام کردند که بنده رفتم در یک مجلس رقص در ترکیه شرکت کردم که این اصلاً مجلس رقص نبوده بلکه افتتاحیه نمایشگاه کشورهای اسلامی بوده که حدود 40 کشور در آن شرکت کردند. یک مجلس رسمی بوده با حضور دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی بوده به نمایندگی از اجلاس کمیته دائمی وزرای کشورهای اسلامی برگزار شده است.

ـ از این 40 کشور فقط 3 وزیر حضور داشتند؟

21 وزیر در اجلاس حضور داشتند اجلاس 4 روزه بود یکی از مسائلش گردشگری بوده بند نهم از دستور کار آن گردشگری بوده در آنجا بازرگانی و تمام مسایل اقتصادی هم است گردشگری هم در این اجلاس رسیدگی می‌شود. این نمایشگاه برنامه روز چهارم آن اجلاس کمیته دایمی است.

ـ در جایی از فیلم شما دارید بعد از رقص تشویق می‌کنید؟

من اصلاً نیستم اشتباه می‌کنید.

ـ در‌ فیلم هست؟‌

اشتباه می‌کنید یک بار دیگر ببینید.

ـ شما فیلم واقعی را می‌توانید در اختیار خبرگزاری قرار دهید‌؟

اصلش را شما به ما بدهید. تکه‌ای را که من دیدم در جلسه حضور دارم وقتی که رقص بود به دبیرکل اعتراض کردم و در ادامه هم در مراسم رقص نبودم. در آنجا 10 بار دست زدم اما نه برای رقص.

ـ اما شما دست زدید پس از رقص؟

نه اگر این طور است حتماً فیلم مونتاژ است و باید پیگیری دیگری را انجام دهم.


خب بنده نظری نمیدم و قضاوت رو بر عهده خواننده عاقل میزام .


» نظر