سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ سخنان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آن است که چون کسی به دیگری بگوید : «از خدا بترس»، آن شخص پاسخ دهد : «تو خودت را بپای» [و پندش را گوشنکند] . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مشایی به رئیس مجلس نامه می نویسد

مشایی که با فشار نمایندگان مواجه می شود  در نامه‌ای به حداد عادل می نویسد:

در فرهنگ کشورمان هرگز جایی برای واژه «اسراییل» وجود نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: مشایی واژه «اسراییل» در جهان امروز را منفورترین واژه‌ای دانست که مترادف نژادپرستی، خیانت، خشونت، مکر و فریب است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را پیرامون اظهارات اخیر خود در مورد دوستی مردم ایران با همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا و ساکنان سرزمین‌های اشغالی ارائه کرد.

 

رحیم مشایی در نامه خود که خطاب به غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشته است به مبانی ارزشی و منطقی نظام اسلامی در عدم به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس اشاره و این اعتقاد را بر پایه ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، آرمانگرایی و بشردوستی ملت ایران ارزیابی کرده است.

وی واژه «اسراییل» در جهان امروز را منفورترین واژه‌ای دانست که مترادف نژادپرستی، خیانت، خشونت، مکر و فریب است و تأکید کرد: با همه دلسوزان هم عقیده‌ام که در فرهنگ این سرزمین، هرگز جایی برای این واژه سیاسی وجود نخواهد داشت.

متن کامل نامه رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

برادر گرامی جناب آقای حداد عادل

ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

نظر به طرح برخی پرسش ها و ابهامات نسبت به بیان اینجانب در موضوع دوستی ایران با همه مردم جهان و از جمله مردم سرزمین‌های اشغالی از سوی برخی از اعضای محترم آن کمیسیون لازم است نکاتی چند را مزید استحضار یاد آور شوم.

1) موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم اشغالگر قدس در عین قاطعیت بسیار منطقی است. مخالفت صریح ایران با رژیم مذکور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بوده و در تمام دوران گذشته به روشنی بیان و تعقیب شده و در آینده نیز قابل تغییر نیست.

رژیم مذکور فاقد مشروعیت سیاسی و قانونی است و از این رو امکان شناسایی و رسمیت دادن به آن بکلی منتفی است. سیاست کلی جمهوری اسلامی در این باب روشن است. چنانچه مقام معظم رهبری بارها و از جمله در هفته جاری در دیدار با سفرای جمهوری اسلامی ایران تصریح فرمودند و آن این است که باید با برچیده شدن رژیم نامشروع مذکور، امکان تعیین سرنوشت به مردم فلسطین داده شده تا آنان اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی و... خود آزادانه به تعیین سرنوشت خویش اقدام و نظام سیاسی حاکم بر سرزمینشان را انتخاب نمایند.

این سیاست روشن اسلامی و انقلابی ایران عزیز است و همه دولت‌ها باید در همین چارچوب عمل کرده و تدابیر لازم را برای دفاع ازحقوق حقه مردم فلسطین اتخاذ نمایند.

دولت نهم راسخ تر از همیشه خود را موظف به این امر خطیر دانسته و سرسوزنی از این موضع الهی و انسانی عقب ننشسته و نخواهد نشست و به مقاومت محقانه مردم فلسطین متعهد و نسبت به پیروزی نهائی مردم مظلوم فلسطین یقین داشته و آن را قریب الوقوع می داند.

2) سیر مقاومت مردم فلسطین و تداوم انتفاضه در حالی صورت گرفته است که استکبار جهانی هزینه بسیاری برای بقا و توسعه اشغالگری پرداخته است و اکنون یقین دارم که به لطف الهی و عنایات امام عصر (عج) نتایج مقاومت بزرگ مردم فلسطین و لبنان و پشتیبانی های مسلمانان و آزادیخواهان جهان و بویژه حمایت های معنوی ملت رشید و انقلابی ایران در تمام سالیان دراز گذشته مانع از تحقق منویات پلید صهیونیسم جهانخوار شده است، بلکه اکنون به جرأت می توان گفت که فلسفه وجودی رژیم غاصب و اشغالگر بکلی منتفی است و از مدت‌ها پیش، یکبار با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یکبار دیگر در پایان جنگ سی و سه روزه با شیبی تندتر در سرازیری سقوط و انهدام و در آستانه محو و نابودی قرار گرفته است و به اعتقاد اینجانب چنانچه در گذشته بارها بر آن تصریح کرده‌ام، اسرائیل مرده است، تنها تشییع آن را به تأخیر انداخته‌اند. نتیجه بخش بودن این مقاومت تاریخی حقیقت درخشان و در عین حال مبارکی است که در سایه ایمان به خدا و باور مندی به مکتب جهاد و شهادت به دست آمده است. حقیقتی که امروز بر همگان و از جمله مستکبران جهان و نیز سرکردگان خود فروخته برخی کشورها آشکار و منکشف است.

3) مواضع بر حق و صریح رئیس محترم جمهوری در قبال رژیم منحوس مذکور که موجبات روشنی چشم و شادی قلب همه مستضعفان عالم و بویژه مسلمانان جهان شده، یکی از افتخارات دولت نهم است. بویژه که با طرح سوالات اساسی در موضوع هولوکاست و پرده برداشتن از منویات صهیونیسم جهانی اثبات عدم مشروعیت رژیم اشغالگر را در منظر جهانیان جلوه گر ساخت و بی پایگی و بی اساس بودن ساختار آن را به ادبیاتی عالمگیر بدل ساخت؛ بطوری که امروز دامنه فهم جهانی از مکری تاریخی به شدت گسترش یافته و علاوه بر سرزمین‌های اسلامی دیگر سرزمین‌ها را درنوردیده است و اکنون جهانیان دریافته‌اند که چرا باید طرح هرگونه پرسشی نسبت به یک حادثه که در حدود هفتاد سال گذشته روی داده است، امروز موجب نگرانی شدید قدرت‌های فاسد باشد تا آن را جرم دانسته و راه ورود پژوهشگران و اندیشمندان حقیقت یاب را درباره چند و چون آن حادثه ببندند، و اجازه گفتگو در آن باب را به احدی ندهند. آنان در تمامی سالهای گذشته و بویژه پس از طرح تردید در ماهیت هولوکاست کوشیدند تا با طرح اتهام واهی دشمنی ایران با یهودیان، اذهان را از کشف واقعیت مکر خود منحرف سازند و بدین ترتیب بجای مشتی صهیونیست، جامعه بزرگتری را در برابر مبارزان و مجاهدان حقیقت جو قرار داده و با سوء استفاده از نفوذ و قدرت یهودیان، هزینه های مبارزه با صهیونیسم را افزایش دهند. این البته موضوع مهمی است که مجاهدان و نیز رهبران جمهوری اسلامی ایران بخوبی آن را شناخته و تا حد ممکن در عمل مورد توجه قرار دادند. اکنون یکبار دیگر تأکید می‌کنیم که ایران و اسلام خواستار همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان همه ادیان است چنانچه در طول تاریخ و نیز اکنون، نمونه بارز و برجسته‌ای از این مسالمت بوده است.

پیام ایران به مردم همه جهان پیام دوستی و مهر است و بین مردمان و قدرتمداران و سردمداران تفاوت قائل است. دامنه این نیک اندیشی و دقت نظر تا بدانجا گسترده است که همواره حتی مردم یهودی و مسیحی سرزمین های اشغالی را نیز شامل بوده است. چنانکه مقام معظم رهبری در تبیین راهبرد منطقی جمهوری اسلامی ایران جهت حل مسئله فلسطین ... در جهت تعیین تکلیف یهودیان و مسیحیان ساکن سرزمین های اشغالی ریختن آنان به دریا و یا آتش زدن آنان را که از ناحیه برخی شخصیت های سیاسی شهیر عرب مطرح شده بود، با ذکر نام آنان مطرود دانستند.

امروز بر اساس نظر کارشناسان و از جمله بیان ریاست محترم جمهوری در دیدار با سفرا در هفته جاری بسیاری از ساکنان غیر مسلمان این سرزمین (که عمدتاً از عناصر فقیر و ضعیف بوده و از نقاط مختلف دنیا و از جمله آفریقا و با امیدهای واهی بدانجا کوچ داده شده اند) نیز از داشتن امنیت و آرامش مأیوس و از رژیم منحوس مذکور ناراضیند. مبارزه با ظلم وظیفه همگان است و یاری رساندن به ظالمان نیز مشارکت در ظلم است.

از این رو همه پشتیبانان صهیونست‌ها در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی، شریک جنایات صهیونیست‌ها بوده و بطور طبیعی مشمول مبارزه و جهاد برای احقاق حق مبارزان فلسطینی و لبنانی در بازپس‌گیری سرزمین اشغال شده خود هستند.

در عین حال در مقام تبلیغ و ارشاد، این صدای انقلاب اسلامی ایران بلکه انقلاب جهانی اسلام است که با اعلام دوستی جهانی همگان را به همراهی برای توسعه عدالت برای تحقق صلح پایدار جهانی فرا می‌خواند. بدیهی است در چنین مقامی در دنیا همه حق دارند این پیام را بشنوند تا بلکه با رجوع به فطرت آن را باور کنند و به مکتب رحمت پیامبر خاتم (ص) بگروند رژیم منحوس علاوه بر عدم مشروعیت سیاسی از مقبولیت اجتماعی نیز برخوردار نیست.

سوء استفاده و بلکه استفاده اجباری و یا اکراهی رژیم از بخش زیادی از مردم یهودی آن سرزمین نمی تواند هرگز مبنایی برای مقبول جلوه دادن آن رژیم باشد و چنانچه پشتیبانی سیاسی و نظامی قدرت های بزرگ از رژیم مذکور برداشته شود همگان خواهند دید که صهیونیست‌ها در همان سرزمین تا چه اندازه حقیر و تنها باقی خواهند ماند. این نکته مهمی است که توجه به آن یک ضرورت و استفاده از آن در جهت تفکیک در صفوف و تضعیف جبهه دشمن نشانه تدبیر و خردورزی در مبارزه است زیان ناشی از موجودیت رژیم اشغالگر، فراگیر و جهانی است و ادامه ماندن آن به صلاح هیچکس جز صهیونیست های ضد بشریت نیست و خسارات ناشی از اراده صهیونیست‌ها پیش از هر کس متوجه مردمی است که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می کنند، از این رو مبارزه جهانی با رژیم مذکور به نفع صلح جهانی و از جمله به صلاح همان مردم است.

بدیهی است که صلح امروز از طریق مبارزه مردم فلسطین و فردای پیروزی با پذیرش حق انتخاب فلسطینیان (اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی) در تعیین سرنوشت خود میسر است. مقاومت رو در روی فلسطینیان، مجاهدات و مبارزات حزب الله لبنان و سایر نیروها و پشتیبانی های جهانی و از جمله حمایت‌های معنوی همیشگی ایران از مواضع آن مجاهدان ضمن آنکه هدف مشترک مبارزه با صهیونیسم جهانی را دنبال می کند، اما هر کدام ادبیات خود را دارند و این مسئله مهم و در عین حال روشنی است.

ایران اکنون درگیر جنگ با هیچ کشوری نیست و بنای حمله به هیچ یک از کشورها را نداشته و ندارد. ولی چنانچه از هر ناحیه ای مورد تهاجم قرار بگیرد قاطعانه و بی محابا از خود دفاع خواهد کرد و توانایی کامل برای دفاع از خود را دارد. ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی برای همگان بود که چون نام خدا را ببری و بر آن ایستادگی کنی فرشتگان بر تو نازل می‌شوند و بدین ترتیب شاهد نصرت و پیروزی را در آغوش خواهی کشید.

ملت ایران ملتی مومن، آبدیده، آزموده، مقتدر و در عین حال بسیار مهربان و بشردوست است. پیام این ملت به همه جهان نفی جنگ و خشونت، اقامه عدل و قسط و توسعه صلح و آزادی برای کمال و تحقق کرامت بشری است. این پیام جهانی است و استثنا بردار نیست. این منطق رحمت برای عالمیان است. منطق مکتب جهان بین و جهانگیر اسلامی است که از رهگذر تبلیغ صحیح و موثر و پاسخگویی به نیازهای نوین بشر جهانی می شود.

امروز بسیار خرسندیم که فرصت و فضا برای بیان زیباترین و مترقی ترین پیام فراهم آمده است. در هنگامة تحیر فلسفه ها و مکاتب مادی، دیدگاه اسلام ناب محمدی (ص) که در مکتب حیاتبخش تشیع جلوه گری دارد فرصت می یابد تا خود را به جامعة جهانی معرفی کند.

امروز ایران مسئول است تا برای ارائه ثروت عظیمی که خدا در جریان تاریخ به او سپرده است، با دنیای انسانی، هرچه بیشتر و گسترده تر ارتباط یابد و از رهگذر تعامل عالمانه و الهی – انسانی، اندیشه های تابناک و کارساز خود را برای ارضای درون آدمیان و ادارة امور جامعة بشری عرضه نماید. جامعه ای که امروز بیش از هر زمان دیگری تشنگی خود را فریاد می کند. امروز دیگر نظامات سیاسی جهانی نمی توانند فقر و ضعف خود را بپوشانند و ملت ها و جوامع مأیوس از آنها در جستجوی حقیقت، آشکارا آنها را بر نمی تابند. اعتراضات گسترده مردم در دنیا و حتی آمریکا نشانة جدا شدن روزافزون مردم از اردوگاهی است که زورمداران دهها سال و بلکه چند قرن روح و جسم مردم را در آن به زنجیر کشیده اند. درک این حقیقت و استفاده از این فرصت، مسئولیت سنگین همه حق طلبان و مردم آزاده و مومن است و دراین میان سهم مردم و علمای این سرزمین بیش از دیگران است.

و اما سخن پایانی آنکه بکارگیری نام اسرائیل پس از عبارت "حتی " صرفا و صرفاً برای بیان فراگیر بودن پیام دوستی ملت ایران به همه آحاد مردم در جهان است. بدیهی است این کلمه امروز نه تنها در منظر نگاه سیاسی ملت ما بلکه در دنیا منفورترین واژه ای است که شناخته می شود. این واژه امروز یادآور نژاد پرستی، نگاه ضد بشری، خیانت و خشونت و مکر و فریب است و اینجانب با همه دلسوزان همعقیده ام که در فرهنگ این سرزمین هرگز جایی برای این واژة سیاسی وجود نخواهد داشت. و هرچند برخورد سیاسی برخی سست عنصران و واماندگان و منفعلان و بریدگان راهی برای شکاف در صفوف انقلابیون و ارزشمداران جستجو کرده است، اما این مکری است که به نتیجه نخواهد رسید. و آفتاب حقیقت درخشان تراز آن است که پاره ابری را یارای ایستادگی در برابر آن باشد.

  ( 87/05/25 )


» نظر