سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مشایی و جریان حمل قرآن همراه دف

جریان بعدی که نسبتاً خیلی سر و صدا کرد و حتی دو نفر از مراجع معظم تقلید هم اون رو محکوم کردند برگزاری و حضور آقای مشایی در یک همایش در تاریخ 18/8/87 بود که متن خبر به شرح زیر است:

مراسم حمل قرآن

" در همایشی در سالن اجتماعات برج میلاد به میزبانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، اتفاقی افتاد که در کشور بی سابقه بود. هنگام شروع مراسم و قبل از تلاوت قرآن، 12 خانم با لباس محلی دف زنان روی سن آمدند و در حالی که قرآن را در سینی گذاشته بودند، به حالت ریتمیک قرآن را به قاری تحویل داده و سن را ترک کردند و سپس قاری مراسم (که از قاریان مشهور کشور می باشد) شروع به تلاوت قرآن کرد. پس از پایان تلاوت قرآن، دوباره این افراد به همان صورت روی سن آمدند و در حالی که دف می‌زدند قرآن را تحویل گرفته و سن را ترک کردند."

وقتی در مورد این جریان دنبال مطلب می گشتم ، مطالب متفاوت از هم دیدم که گاها متناقض بودند مثلا بعضی خبرگزاری ها زده بودند که همراه با رقص و حرکات موزون بوده و بعضی جاها میگفتن نه اینجور نبوده . 

ترجیح دادم که خودم فیلمش رو پیدا کنم و ببینم تا خدایی نکرده بدون اطلاع تهمت نزنم ، وقتی فیلم رو دیدم ، برام مساله روشن شد . ( برای دریافت فیلم مراسم حمل قرآن " کلیک کنید " )

شما هم اگر خواستید مساله براتون روشن بشه بهتره خودتون فیلم رو ببینید ولی خب اونی که مطمئنم اینه که حرکات ریتمیک یا موزون در کار نبود ، اما اینکه این نوع حمل قرآن هرچند مثلاً یه رسم یا آیین محلی باشه یا نباشه و اینکه قبلا هم برگزار می شده و کسی صداش در نمیومده درست هست یا نه در اون جای بحث هست ولی اونی که حتمیه اینه که این کار احترام به قرآن نیست که برخی آقایون گفتند این کار یه مراسم احترام به قرآن هست و نظر مراجع برامون از نظر این آقایان قابل قبول تر و ارزشمندتره .

این جریان حواشی هایی هم داشت که نمیخوام وارد اون بشم من جمله استعفای معاون آقای مشایی و ... . فقط توصیه میکنم خودتون فیلم رو ببینید ، بعد قضاوت کنید .


» نظر