سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! آموزگاران را ببخشای ـ سه بار فرمود ـ و عمرشان را طولانی کن وکسب و کارشان را رونق بخش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

واکنش آیت الله ری شهری به اقدام مشایی

این اقدام اقای مشایی بی پاسخ نماند و واکنش آیت الله ری شهری را دی پس داشت :

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در واکنش به حکم انتصاب سرپرست سازمان حج و زیارت از سوی مشایی گفت: حکم انتصاب سرپرست جدید بدون هماهنگی با اینجانب صادر شده و این اقدام مبنای قانونی ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد ارتباطات خبری بعثه مقام معظم رهبری، دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت که نظر آیت الله ری شهری را به رئیس سازمان حج و زیارت ابلاغ کرده از مصطفی قهرودی خواست بر اساس نظر نماینده ولی فقیه با جدیت به کار خود ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در واکنش به حکم انتصاب سرپرست سازمان حج و زیارت از سوی مشایی گفت: از آنجا که موضوع حج و زیارت از شئون ولی فقیه است و بر اساس اطلاع واصله الحاق سازمان حج به میراث فرهنگی بدون اخذ نظر از مقام معظم رهبری انجام شده و حکم انتصاب سرپرست جدید نیز بدون هماهنگی با اینجانب صادر شده این اقدام مبنای قانونی ندارد.

 از سوی دیگر رئیس سازمان حج و زیارت در مورد تغییرات صورت گرفته در سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به این‌که الحاق سازمان حج با میراث فرهنگی از مسیر کارشناسی و منطقی صورت نگرفته به همین دلیل‌ اقدامی نامناسب است.

در همین حال، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور با قانونی دانستن انتصاب سرپرست سازمان حج، سخنان منسوب به آیت‌الله ری‌شهری را منبعث از دغدغه‌های ایشان نسبت به اجرای قانون می‌داند و تصریح می‌کند: ما حساسیت و دغدغه‌های نماینده محترم ولی فقیه در سازمان حج و زیارت را در این زمینه درک می‌کنیم.

وی در گفتگو با ایرنا در باره این انتصاب می‌افزاید: انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و الحاق آن به معاونت رئیس‌جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری صورت گرفته است.

جوانفکر در پاسخ به این پرسش که چرا درخصوص انتصاب لیالی این هماهنگی صورت نگرفته است، می‌گوید: در این قانون هیچ اشاره‌ای به ضرورت هماهنگی با نماینده معزز ولی فقیه در سازمان حج و زیارت هنگام انتصاب سرپرست این سازمان که یک امر موقت محسوب می‌شود نشده است.


» نظر