سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دشمنی که در سینه ها مخفیانه رخنه می کند و در گوشها آهسته می دمد، بپرهیزید . [امام علی علیه السلام]

واکنش آیت الله مکارم نسبت به اقدام خود سرانه مشایی

اعتراض ها گسترده تر شد و آیت ا... ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید نیز در درس خارج فقه خود، گفت: میدانیم حج و زیارت خانه خدا، یکی از ارکان اسلام است و زیارت مراقد ائمه اطهار(ع) یکی از ارکان ایمان و باید سرلوحه فعالیتهای مذهبی حکومت اسلامی باشد و در پارهای از کشورهای اسلامی به قدری به آن اهمیت میدهند که وزارتخانهای خاص برای این موضوع تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا وی در ادامه افزود: اخیرا در یک حرکت شتابزده و نسنجیده سازمان حج و زیارت را تابع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کردند که نه تنها مایه تعجب همگان شد، بلکه اهانت بزرگی به این وظیفه مقدس اسلامی بود، چرا که این برنامه مهم اسلامی را در ردیف گردشگری در جزیره کیش و صنایع دستی و امثال آن قرار میداد.استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به سوابق مسئول سازمان گردشگری خاطرنشان کرد:‌ وی بدون مشورت با دفتر رهبر معظم انقلاب و یا نماینده ولی فقیه، رئیس حج و زیارت را عزل و شخص دیگری را به جای او نصب کرد، که به گفته نماینده ولی فقیه در سازمان حج این کار هیچ مبنای قانونی نداشته و هیچ کس آن را قبول نکرده و نخواهد کرد.

حضرت آیت‌ا... مکارم شیرازی افزود: نمیدانیم این فکر در آغاز از مغز چه کسی تراوش کرده، ولی به یقین کسی بوده که حقیقت حج را درک نکرده است.وی در پایان با توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد میکنم در آینده تدبیری بیندیشند و طرحی درباره وزارتخانهای به نام حج و زیارت (و اوقاف) بریزند که در رأس آن روحانی معتبر و کارآمدی با مشورت رهبر انقلاب باشد و این فریضه بزرگ الهی و زیارت مراقد مطهره ائمه هدی (ع) جایگاه شایسته خود را در حکومت اسلامی پیدا کند و آن را همردیف گردشگری قرار ندهند.

 


» نظر