سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی، دوستی را نصیب [انسان [می کند و اخلاق را زینت می بخشد . [امام علی علیه السلام]

آقای مشایی توجیه میکند

آقای مشایی این هم همون ملت اسرائل هست

- آقای مشاعی که می بیند وضعیت خراب است و از همه جا صدا بلند شد به توضیح و توجیه روی می آورد .

خبرگزاری فارس: رحیم مشایی گفت: دوستان تذکر بجایی به من دادند که شاید برداشت‌های دیگری از این صحبت‌ها شود. اما مگر هیچ کس در دنیا می‌پذیرد که در چنین سطحی از نظام سیاسی ایران، فردی رژیم صهیونیستی را رژیم مشروعی بداند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیرش در موضوع رژیم صهیونیستی، گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که تنها راه حل موضوع فلسطین آن است که فلسطینیان اصیل در انتخابات آزاد حکومت خودشان را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه فلسطینیان اصیل از هر دینی حق دارند خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند،‌ نه یهودیان مهاجر، افزود: ما با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم اما با مردم سرزمین‌های اشغالی که مشکلی نداریم. ملت آمریکا هم از ملت‌های خوب دنیا است ولی ما با دولت آمریکا مشکل داریم.

مشایی ادامه داد: آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها خطی را دنبال می‌کنند که بگویند احمدی نژاد به دنبال حمله کردن و نابود کردن است در حالی که مواضع آقای احمدی نژاد منطق دارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل اگر به کشور ما نگاه چپ بکند، ما هم مقابله می‌کنیم و کوتاه نمی‌آئیم. اما آنها اصلا جرأت چنین کاری را ندارند،‌ آمریکا هم جرأت چنین کاری ندارد.

معاون رئیس جمهور گفت: ملت ما در دنیا ملت بزرگی است و اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران دنیا را تسخیر کرده ولی عده‌ای اینگونه تبلیغ می کنند که احمدی نژاد می‌خواهد به همه حمله کند و موشک شلیک کند؛ آقای احمدی نژاد هیچ وقت نگفت که ما می‌خواهیم به اسرائیل حمله کنیم بلکه ایشان می‌گویند رژیم اسرائیل باید برود. این حرف درستی است و حرف حضرت امام(ره) است.

مشایی با اشاره به این نکته که من هم می‌گویم دیگر کار رژیم اسرائیل تمام است و هزینه نگاه داشتن این رژیم دیگر خیلی سنگین است، اظهار داشت: برخی‌ها نمی‌خواهند این واقعیت به مردم دنیا منتقل بشود که برخورد آقای احمدی نژاد حتی با رژیم اسرائیل نیز یک برخورد منطقی است؛ مگر می‌توان گفت که مردم دنیا مشکل دارند؟ مردم دنیا مشکل ندارد، مشکل در بعضی از حکومت‌ها است.

مگر می شود گفت که در زمان رژیم طاغوت ایرانی‌ها بد بودند چون رژیم شاه حاکم بود؟ همین ملت انقلاب کرد. آیا این درست است که عده‌ای بگویند مردم ایران در قبل از انقلاب بد بودند؟

وی تصریح کرد: بعد از سخنرانی اخیرم نیز تاکید کردم که سخیف‌ترین،‌ ظالم‌ترین و ناجوانمردترین آدم‌های دنیا دشمنان ملت ایران را تشکیل می‌دهند و این افتخار ملت ما است اما ما با هیچ ملتی دشمن نیستیم.

مشایی ادامه داد: دوستان تذکر بجایی به من دادند که شاید برداشت‌های دیگری از این صحبت‌ها بشود. اما مگر هیچ کس در دنیا می‌پذیرد که در چنین سطحی از نظام سیاسی ایران فردی رژیم صهیونیستی را رژیم مشروعی بداند؟ این حرف خنده‌داری است؛ ما باید در دنیا این را اثبات کنیم که با کسی جنگ نداریم و در دفاع مقدس هم ما 8 سال دفاع کردیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در دنیا کسانی که خودشان مشکل دارند، به دنبال ایجاد مشکل برای دیگران هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ما که نیازی به جنگ نداریم؛ ادبیات ایران اسلامی ادبیات اقتدار و ایستادگی است، نه ادبیات ظلم و تجاوز و حمله.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری و رئیس جمهور تاکید دارند، راه حل ما برای فلسطین، راه حلی انسانی و عاقلانه بدون جنگ و خونریزی است و باید فلسطینیان اصیل از هر دینی که هستند سرنوشت خودشان را مشخص کنند.

- خب این هم از بیانات و توجیهات جناب آقای مشایی ولی نکته قابل توجهی که در بیانات ایشان به چشم میخوره این هست که ایشون در این بیاناتشون که می فرمایند: مگر می‌توان گفت که مردم دنیا مشکل دارند؟ مردم دنیا مشکل ندارد، مشکل در بعضی از حکومت‌ها است . 

خب جناب آقای مشایی ملت اسرائیل هم جزئی از مردم دنیا هستند ولی مشکل دارند . پس میشود گفت بعضی از مردم دنیا مشکل دارند.

این چه مقایسه ای است که شما می فرمایید ؟ اصلا قابل قیاس نیست ملت ایران در زمان طاغوت و ملت اسرائیل ، ملت ایران در آن زمان در زیر سلطه رژیم ستم شاهی به سر می برد و حاکم فاسد و ظالم بر آنها حکومت میکرد و مردم مظلومانه زندگی می کردند.

 

باز اظهار تاسف میکنم از این سخن شما که اومدید تا ابروی طرف رو د اصلاح کنید ولی زده اید چشمش را کور کردید .

اما در مورد مردم اسرائیل  ، باید عرض کنم که  ملت اسرائیل مظلوم نیستند بلکه غاصب هستند و خود عامل ظلم و ستم و فساد هستند ، همین ملتی که شما با آنها ادعای دوستی کرده اید سالهای دیرین است که مردم مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون کرده اند و خون هزاران کودک را وحشیانه مکیده اند ، آیا این ملت قابل قیاس با ملت مظلوم ایران در زمان ستم شاهی است ؟

 


» نظر