سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای از امّتم را دوست بدارد، محبّتش را در دل های برگزیدگانش، در جان های فرشتگانش و ساکنان عرشش می افکند، تا دوستش بدارند . به حقیقتْ چنین کسی، دوستدار خدا است . خوشا به حالش! و اورا در روز قیامتْ نزد خداوند، حقّ شفاعت است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

بیوگرفی مشایی

این رو از وبلاگ حامیان مشایی برداشتم . به نکات رنگی توجه کنید  که چگونه  خودشون رو به خواب زدند:

مهندس اسفندیار رحیم مشایی درسال 1399در رامسر به دنیا آمد. در نوجوانی به خوبی قرآن را تلاوت می کرد و در ‏هیات های مذهبی مداحی اهل بیت را می گفت. او در زمان پیروزی انقلاب 18 سال داشت. اسفندیار که در فضای داغ آن ‏روزها از 15 سالگی برای مردم شهر و روستا سخنرانی کرده بود، در بحبوحه انقلاب تبدیل به سخنرانی قهار و محور ‏اقدامات انقلابی شهر شد.


 راه‌اندازی راهپیمایی ها، نوشتن بیانیه‌ها و پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره)، برگزاری هیأت ‏مذهبی و مراسم خواندن دعای کمیل و ندبه از جمله فعالیت های او پیش و در اوایل انقلاب است.

سابقه دستگیری ندارد ‏و آنطور که خود می گوید چندین بار از خطر ساواک رهایی یافته است. مهندسی الکترونیک را از دانشگاه صنعتی ‏اصفهان گرفته است. او نیز چون دیگر همراهان احمدی نژاد، در سال های 65-66 دوباره به تحصیل روی آورده ‏است.وی پیش از تاسیس وزارت اطلاعات به سیستم اطلاعات-امنیتی که در کشور توسط نهادهایی چون سپاه راه اندازی شده ‏بود، پیوست. رحیم مشائی در اطلاعات سپاه رامسر به فعالیت پرداخت. وی سپس به دلیل بحرانی که اوایل انقلاب علی ‏الخصوص در سال های 58 تا 61 گریبان مناطق کردنشین را گرفته بود، به دعوت سردار نقدی به کردستان رفت تا در ‏سمت معاون اطلاعات واحد کومله اطلاعات سپاه مستقر در قرارگاه حمزه سیدالشهداء شروع به فعالیت کند. مقارن با ‏فرمانداری احمدی نژاد در خوی، وی عضو شورای تامین استان آذربایجان غربی بود .
پس از تشکیل وزارت اطلاعات در سال 63، رحیم مشائی "مسئول تدوین استراتژی ‏نظام جمهوری اسلامی در خصوص اکراد ایرانی" بود. ‏در زمان تصدی "محمد محمدی ری شهری" بر وزارت اطلاعات، وی مسئولیت "مناطق بحرانی کشور" را عهده دار ‏بود. او همچنین از موسسین "موسسه مطالعات علمی" [سال 76] وابسته به وزارت اطلاعات است که عمده فعالیت اش ‏تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در خصوص مسائل قومیت های ایرانی، شناخت بیشتر آنان و همبستگی ملی است.
وی سپس به وزارت کشور رفت و در دوران تصدی علی محمد بشارتی مدیرکل اجتماعی وزارت کشور ‌شد و از آنجا ‏به رادیو پیام و سپس به شهرداری منتقل شد. رحیم مشائی مدیر مسئول ماهنامه "سوره" نیز هست. این نشریه با گستره ‏توزیع بین المللی در ایران و جهان منتشر می شود. زبان آن کردی سوران است و به گویش کرمانجی نیز ده صفحه ‏مطلب منتشر می کند که اخیرا به صورت ویژه نامه کرمانجی ضمیمه مجله می شود. همچنین سرمقاله نشریه علاوه بر ‏کردی به زبان فارسی هم درج می شود. مشخصا در میان بدنه وزارت اطلاعات از او به عنوان کارشناس مسائل ‏کردستان یاد می شود. ‏

وی در رشته مهندسی الکترونیک در "دانشگاه صنعتی" اصفهان تحصیل ‌کرده‌ است.
مشایی سابقه فعالیت مشاغل مختلف دولتی را در کارنامه خود دارد:
مدیر کل اجتماعی وزارت کشور
مدیر شبکه رادیو پیام
مدیر شبکه رادیو تهران
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
رییس مرکز مطالعات جهانی شدن
جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور
عضو شورای نظارت بر صداوسیما
عضو شورای فرهنگی دولت
نماینده رییس ‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان، در تیر 1388 وی را به سمت معاون اول رییس جمهور انتخاب کرد که این انتصاب با واکنش‌هایی به رئیس جمهور در مورد آقای مشایی مواجه شد.
سر انجام رئیس جمهوری در سوم مرداد 88 با درخواست کناره‌گیری رحیم مشایی از این سمت موافقت کرد و در حکم دیگری وی را به سمت مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری منصوب کرد.

 

 - منظورشون از واکنش چی میتونه باشه ؟ آیا حکم ولی فقیه و واکنش مراجع معظم تقلید رو میگن ؟

 

- در این مورد در پستهای بعدی انشا الله مفصلا بحث میکنیم ولی دوستان به این نکته توجه داشته باشند که اینجا حرف از استعفای مشایی و موافقت رئیس جمهور هستش و حرفی از حکم حکومتی ولی فقیه نیست . انگار نه انگار که ولی فقیه حکم برکناری این آقا رو صادر کرده و خب انتصاب در جای دیگه ای هم شدند ایشون ! 

 

بنده نامه رهبر معظم انقلاب رو هم این پایین میارم تا ببینیم آقای مشایی با بزرگواری کنار کشیده یا ولی فقیه عزلش کرده .

 

اینم آدرس وبلاگ حامیان مهندس حاج  اسفندیار رحیم مشایی !!! کلیک کنید


» نظر