سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آنچه به کارت می آید بپرس و آنچه را به کارت نمی آید واگذار . [امام علی علیه السلام]

باز امام خامنه ای وارد عمل می شود

بعد از اعتراضات گسترده به انتصاب آقای مشایی به سمت معاون اولی یعنی نفر دوم دولت ، و اعتراضات علما و ایجاد اختلاف بین طرفداران آقای احمدی نژاد ، مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری همیشگی شان باز وارد عمل شدند و حکم عزل آقای مشایی را در تاریخ 27/4/88 به آقای رئیس جمهور ابلاغ کردند که البته برکناری آقای مشایی چند روز بعد انجام شد .
متن حکم این چنین است :

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست . لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

در اینجا لازمه که به چند نکته توجه بشه:

در مطالب قبلی عرض شد که معاون اول از لحاظ قانونی نفر دوم دولت محسوب میشه و در شرایطی خاص عهده دار برخی از وظایف رئیس جمهور میشه . به این مطلب دقت کنیم که نظر حضرت آقا از عزل آقای مشایی منحصر در معاون اولی بوده یا نخیر نظر ایشون از عزل آقای مشایی این بوده که ایشون نفر دوم دولت یا از اعضای اصلی دولت نباشند ؟

نکته بعدی هم اینکه حضرت امام خامنه ای علت عزل آقای مشایی رو اینگونه فرمودند که انتصاب ایشون به معاونت  رئیس جمهور بر خلاف مصلحت دولت و آقای احمدی نژاد بوده و موجب اختلاف و سرخوردگی میان طرفداران آقای احمدی نژاد خواهد شد . که واقعا هم همینطور شد . الان خب اول اینکه واقعا ماها سرخورده شدیم و جلوی دشمن در برخی از موارد نمیتونیم از کارهای اقای احمدی نژاد دفاع کنیم و همچنین وجود آقای مشایی علاوه بر ایجاد سرخوردگی بین طرفداران آقای احمدی نژاد باعث ایجاد اختلاف در بین اونها هم شده و خیلی از مدافعان و حامیان ( بزرگ و کوچیک ) آقای احمدی نژاد کنار کشیدند و همچنین این وجود با برکت بهانه ای رو به دست دشمنان داده تا بیش از پیش به سمت دولت حمله کنند .

نکته بسیار مهم دیگر هم این هست که وقتی ولی فقیه حکم حکومتی بدهد و حکم به عزل کسی بدهد دیگر آن فرد حق تصدی آن مسئولیت را ندارد و مسئولیت او فاقد اعتبار شرعی و قانونی است.

نکته نهایی هم زمان حکم هست که در تاریخ 27 تیر صادر شده که در مطالب بعد در مورد اون بیشتر بحث میشه.

یک سوال می پرسم که دوست دارم شما هم نظرتون رو بگین :

به نظر شما هدف مقام معظم رهبری از عزل آقای مشایی محقق شده یا نه ؟


» نظر